fot. X @LDN_Museum, @bugsandfishes, @braggpuss, @LeanneJMoris1
Pod koniec lipca 2024 roku
London Museum
poinformowało w mediach społecznościowych o
zmianie logo
. Placówkę w 2026 roku czeka nowe otwarcie, co stanowi pretekst do rebrandingu. Z badań przeprowadzonych przez muzeum wynikało, że stare logo jest nudne, a nowe powinno być chwytliwe i odnosić się do historii miasta.
Według informacji przekazanej przez London Musem na nowym logo ma się pojawić
gołąb z brokatowym kleksem
.
- Aby przełożyć ramy marki London Museum na identyfikację wizualną, szukaliśmy najlepszych talentów Londynu. Ludzi, którzy podzielali naszą pasję do angażowania mieszkańców miasta w proces. Tak znaleźliśmy Uncommon Creative Studio - wyjaśnia Andrew Marcus, były dyrektor ds. komunikacji i cyfryzacji w instytucji.
Z kolei dyrektor muzeum twierdzi, że
dobre logo to takie, o którym powinno się rozmawiać
, a to faktycznie wywołało wiele komentarzy:
- Gołąb i brokatowy kleks
odwołują się do historycznej dwoistości miasta
, w którym żwir i brokat istniały obok siebie przez tysiąclecia. Gołąb to cichy (i bezstronny) obserwator londyńskiego życia - przekazała dyrektor muzeum, Sharon Ament. Nowe logo ma odzwierciedlać blaski i cienie stolicy.
Na stronie muzeum znalazło się dłuższe wyjaśnienie, dlaczego w nowym logo placówki znalazł się gołąb. Wskazano między innymi, że gołębie są nieodłączną częścią miasta, wyjaśniono, skąd wzięły się londyńskie gołębie, jaki metropolia ma związek z hodowcami gołębi, a także wspomniano o gołębiach w sztuce, które pojawiają się często w londyńskim muzeum.
"Nie ma dobrego powodu, dla którego mamy gołębia jako logo. Przez ponad 1000 lat ptaki te obserwowały zmiany i rosnący Londyn - stając się symbolem miasta" - można przeczytać na stronie.
W mediach społecznościowych pojawiło się
wiele krytycznych komentarzy
pod adresem muzeum.
Do nowego logo nieprzychylnie odniósł się także
ekspert ds. muzealnictwa Maxwell Blowfield
:
- Nikt nigdy nie myśli i nie mówi o gołębiach. To jedna z najmniej wyjątkowych rzeczy w Londynie. Londyn to niezwykłe miejsce. London Museum udało się jednak uniknąć ukazania tej niezwykłości w nowym rebrandingu - stwierdził.
Josh Green z firmy Uncommon Creative Studio, która pracowała nad nowym logo, broni projektu:
- Nowy brand London Museum jest charakterystyczny, a ponadto zawiera ważny przekaz na temat samego Londynu - twierdzi.