Mija rok od momentu, gdy miliarder
Elon Musk oficjalnie przejął Twittera.
Od tego czasu na platformie wprowadzono
wiele zmian,
łącznie ze zmianą jej nazwy na X. Serwis Axios donosi jednak, że w ciągu ostatniego roku sytuacja X znacząco się pogorszyła.
Według ustaleń Axios, w ciągu ostatniego roku
liczba pobrań X spadła o 38 procent na całym świecie
i o 57 procent w Stanach Zjednoczonych. Odsetek użytkowników, którzy przestali korzystać z aplikacji wzrósł o 30 procent. Podobnie wygląda sytuacja z reklamodawcami. Szacunki dotyczące przychodów Twittera z
reklam
w 2023 roku wynoszą 2,9 miliarda dolarów, co oznacza spadek z 4,14 miliarda dolarów w 2022 roku.
Serwis zaznacza, że nie jest to trend ogólnobranżowy, ponieważ kilku konkurentów X odnotowało wzrost liczby użytkowników.
Niepokojące
liczby mogą być wynikiem wielu kontrowersyjnych zmian
, które Musk wprowadził w ciągu ostatniego roku. Mowa między innymi o rezygnacji z bezpłatnej weryfikacji. To doprowadziło do tego, że pojawiło się wiele kont podszywających się pod marki i to odstraszyło głównych reklamodawców. Musk dawał także sygnały, że aplikacja stanie się płatna.
Serwis podaje, że sytuacja zgoła inaczej wygląda jeśli chodzi o statystyki związane z kontem Elona Muska. Te miały się zdecydowanie poprawić. Nie wiadomo jednak, czy nie jest to spowodowane zmianami, wprowadzonymi przez Muska po tym, jak w lutym właściciel X miał się zdenerwować, że podczas Super Bowl tweet Joe Bidena na temat meczu uzyskał więcej wyświetleń niż jego. Wówczas miał on nakazać pracownikowi zmienić algorytm, by osiągać lepsze wyniki.