Dom mediowy
Wavemaker
przeprowadził badanie nad
nastrojami Polaków wobec zaangażowania marek w tematy społeczne
. Wnioski sugerują, że
Facebook
i
Netflix
są najmocniej kojarzone ze wsparciem dla środowisk LGBT+.
Jedną z kwestii poruszonych w badaniu Wavemaker było wsparcie marek dla środowisk LGBT+. Zmianę logotypu na tęczowy, wprowadzaną przez firmy z okazji wypadającego w czerwcu "miesiąca dumy", pozytywnie oceniło
38% ankietowanych
. Mniej więcej tyle samo podchodzi do sprawy obojętnie, a
26% ocenia ją negatywnie
.
Krytycy wykorzystywania tęczowych logotypów twierdzą, że są
przeciwni jakiemukolwiek wspieraniu
społeczności LGBT+ (około 50% sceptyków). Niemal 1/3 z nich uważa z kolei, że
firmy mają czysto marketingowe intencje
, a nie wolę świadczenia realnej pomocy.
W ramach badania sprawdzono też, które marki najmocniej kojarzą się Polakom ze wsparciem dla środowiska LGBT+. Na pierwszym miejscu znalazł się
Facebook
, a za nim
Netflix
i
Google
. W pierwszej dziesiątce pojawiły się też
Durex, Ikea, MTV, Microsoft, Empik, Nike i McDonald’s
.
fot. Wavemaker
Badanie Wavemaker realizowano metodą CAWI na grupie 1000 Polaków z dostępem do internetu w sierpniu 2020 r.