W związku z protestami zapoczątkowanymi po brutalnej interwencji policjantów wobec
George’a Floyda
i ruchem
Black Lives Matte
r, coraz więcej firm i korporacji próbuje zmienić swój wizerunek.
Na rebranding zdecydował się właściciel marki
Uncle Ben’s
.
"Jako marka globalna wiemy, że jesteśmy odpowiedzialni za zajęcie stanowiska w walce z uprzedzeniami rasowymi i niesprawiedliwością. Kiedy słuchamy głosów konsumentów, zwłaszcza w czarnoskórej społeczności, oraz głosów naszych współpracowników na całym świecie, zdajemy sobie sprawę, że
teraz jest właściwy czas, aby rozwinąć markę wuja Bena, w tym jej wizualną tożsamość marki, co zrobimy
" - napisano w oficjalnym oświadczeniu firmy.
Na podobny krok zdecydował się
koncern Nestlé
. Zapowiedziano "zmianę nazw nazwy kilku lokalnych marek, które wykorzystują stereotypy i uprzedzenia kulturowe".
Nestlé chce zmienić nazwę
galaretek w czekoladzie
Chicos
i
malinowych cukierków do żucia
Red Skin.
- Zróżnicowana i inkluzywna kultura jest fundamentem naszej siły. Wartości Nestlé są zakorzenione w szacunku, a my nie tolerujemy rasizmu ani dyskryminacji w jakiejkolwiek formie. Natychmiast zmienimy nazwy kilku lokalnych marek, które wykorzystują stereotypy i uprzedzenia kulturowe - przekazano w oświadczeniu.
"Redskin" w języku angielskim jest obelgą używaną do opisu rdzennych plemion żyjących na terenie Ameryki Północnej. "Chico" to określenie stereotypowego przedstawiciela społeczności Latynosów.