Władze TikToka poinformowały, że rozpoczynają
walkę z fake newsami
i operacjami wywierania wpływu przed czerwcowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego. Prace nad strategią trwają od 2021 roku, jednak "nabrały tempa w ubiegłym roku, kiedy do urn poszli wyborcy w Grecji, Holandii, Polsce, Słowacji i Hiszpanii".
- W przyszłym miesiącu uruchomimy w aplikacji Centra Wyborcze w językach lokalnych każdego z 27 państw członkowskich UE, aby ludzie mogli łatwo oddzielić fakty od fikcji - zapewnił Kevin Morgan, szef ds. zaufania i bezpieczeństwa TikToka na region Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
TikTok twierdzi, że około
30 proc. europarlamentarzystów
korzysta z ich aplikacji.
- Współpracując z lokalnymi komisjami wyborczymi i organizacjami społeczeństwa obywatelskiego, Centra Wyborcze będą miejscem, w którym nasza społeczność będzie mogła znaleźć wiarygodne informacje - dodał Morgan.
Firma współpracuje obecnie z dziewięcioma organizacjami fact checkingowymi w Europie. Ponadto jeszcze w tym roku planuje rozpocząć dziewięć dodatkowych kampanii na rzecz rozwoju umiejętności korzystania z mediów.