Narodowy Bank Polski
przeprowadził
rebranding.
Zaprezentował nowy
logotyp, identyfikację wizualną oraz hasło
. W nowej wizualizacji NPB pojawiły się okrągłe drzwi skarbca Narodowego Banku Polskiego. Zastąpiono też zieleń kolorami: granatowym i złotym.
- W zaktualizowanym logotypie, koło symbolizuje drzwi skarbca Narodowego Banku Polskiego - stabilność i bezpieczeństwo finansowe Polski, wyrażane m.in. zasobami złota. Dodatkowo okrąg symbolizuje złotego - monetę i narodową walutę - opisuje nam Piotr Turek, dyrektor departamentu komunikacji Narodowego Banku Polskiego.
- Zdecydowaliśmy się na aktualizację i unowocześnienie kolorystyki, logotypu, hasła, dodanie emblematu, tak by to, co tworzymy jako pracownicy banku, dokładniej obrazowało to, z czym się identyfikujemy i z czego jesteśmy dumni. Po 8 latach od wprowadzenia poprzedniej wersji znak Narodowego Banku Polskiego, jak każdy starszy logotyp, wymaga aktualizacji, podobnie zresztą jak cała identyfikacja wizualna.
Nowa wersja, jak i nowa kolorystyka, są bardziej reprezentacyjne - lepiej odzwierciedlają dzisiejszy polski bank centralny, dokonania ostatnich lat, ale i to, co przed nami
. Mam tu na myśli idee zawarte w naszym haśle "dbamy o wartość polskiego pieniądza", ale od strony działań komunikacyjnych, także takie słowa klucze jak: zasoby złota, własna waluta, poczucie bezpieczeństwa, stabilność, dopasowanie do wyzwań ery cyfrowej - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Turek.