
Fot.: ELLA DON - Unsplash / Fausto Sandoval - Unsplash
Z danych opublikowanych przez Visa wynika, że Europejczycy przeznaczają coraz więcej pieniędzy na
zakup gier wideo
. W ostatnim roku wydatki związane z tym sektorem branży rozrywkowej urosły bardziej niż te przeznaczone na podróże, modę czy kino.
W 2024 roku łączne wydatki posiadaczy kart Visa na gry wideo
wzrosły o 16,7%
w porównaniu do danych uwzględnionych w opracowaniach podsumowujących rok ubiegający. W najnowszym raporcie podano również, że osoby, które przeznaczają swoje oszczędności na zakup gier,
dokonują większej liczby transakcji
niż pozostali użytkownicy kart Visa.
"Nowe dane Visa pokazują, że wydatki posiadaczy kart Visa na rozrywki związane z grami w Europie zwiększyły się o 16,7% w 2024 r. w porównaniu do roku poprzedniego. Oznacza to jednocześnie o 40% wyższe tempo wzrostu niż ogólny wzrost wydatków posiadaczy kart Visa" - czytamy w informacji prasowej.
Z komunikatu opublikowanego przez Visa wynika również, że w przypadku
25% Polaków
decyzje zakupowe dotyczące gier wideo są kształtowane przez
influencerów
oraz
streamerów
związanych z tą branżą. Prawie połowa polskich graczy przyznała, że ogląda filmiki takich twórców przynajmniej raz w tygodniu.
Ponadto w raporcie dodano, że
20%
przebadanych posiadaczy kart Visa już zajmuje się streamowaniem swoich rozgrywek, a
18%
w inny sposób udostępnia treści związane z grami w mediach społecznościowych.
85%
graczy uważa natomiast, że w ciągu ostatnich trzech lat ścieżka kariery influencera w branży gier stała się dla nich bardziej atrakcyjna.
Osoby odpowiedzialne za stworzenie raportu przyjrzały się również aktywności influencerów z branży gamingowej. Z badania wynika, że
co trzeci twórca cyfrowy zarabia
na swojej działalności. Najczęstszymi czynnikami generującymi dochody w przypadku tych osób są
subskrypcje
(44%) oraz
współprace z markami
(41%).
Niemal 1/4 osób, które osiągają dochody z tworzonych treści, otrzymuje z tego tytułu wynagrodzenie w wysokości
co najmniej 5 tysięcy złotych miesięcznie
. Jednocześnie badanie przeprowadzone przez Visa wykazało, że 90% tych osób liczy na to, że ich przychody znacząco wzrosną w ciągu następnego roku.
Twórcy internetowi, którzy jeszcze nie zarabiają na treściach związanych z gamingiem, wskazują natomiast na to, że do największych wyzwań należą: rozwijanie i utrzymywanie bazy odbiorców, pozyskiwanie sponsorów oraz nawiązywanie współpracy z markami. Do problematycznych kwestii należy również montaż.