Logo
  • DONALD
  • UNILEVER PRZEMYŚLAŁ SPRAWĘ I JUŻ NIE CHCE BOJKOTOWAĆ FACEBOOKA, WRACA Z KASĄ NA REKLAMY

Unilever przemyślał sprawę i już nie chce bojkotować Facebooka, wraca z kasą na reklamy

22.12.2020, 12:45
W czerwcu
Unilever
, właściciel takich marek jak Dove czy Ben&Jerry’s
ogłosił bojkot Facebooka, Instagrama i Twittera
w odpowiedzi na mowę nienawiści, która szerzy się na platformach społecznościowych.
Latem wielu największych reklamodawców na świecie przyłączyło się do akcji sześciu organizacji broniących praw człowieka w USA. Wówczas zawiązano koalicję
#StopHateforProfit
, w ramach której
wezwały reklamodawców do zawieszenia działań marketingowych na Facebooku i Instagramie
.
Bojkot miał skłonić władze serwisów, by zaczęły działać
przeciwko mowie nienawiści i dezinformacji pojawiającej się na platformach
.
Chodziło między innymi o
posty Donalda Trumpa
, publikowane w czasie protestów po śmierci czarnoskórego George'a Floyda w czasie interwencji policyjnej. Wówczas prezydent Donald Trump w jednym z wpisów
zasugerował strzelanie do demonstrantów na ulicach.
W odpowiedzi
Mark Zuckerberg
zapowiedział, że Facebook nie będzie kasował budzących kontrowersje wpisów polityków "ze względu na interes publiczny", jednak platforma opatrzy je etykietą informująca, że post "może naruszać zasady obowiązujące na platformie".


Zuckerberg zapowiedział także, że
podejmie działania w ramach walki z mową nienawiści na platformie
.
Zapewnienia te nie zaspokoiły jednak oczekiwań organizatorów kampanii #StopHateforProfit:
- Jeśli Facebook myśli, że sprawę załatwił, jest w błędzie. Nie potrzebujemy jednorazowych zasad ustalonych tu i tam. Potrzebujemy kompleksowej polityki - powiedziała Jessica Gonzalez, dyrektor generalna Free Press, która jest jednym z inicjatorów kampanii.
Wygląda na to, że
sytuacja musiała się jednak poprawić, ponieważ Unilever zapowiedział, że kończy reklamowy bojkot
w styczniu 2021 roku. Powodem ma być postęp jaki poczyniły platformy w podnoszonej przez kampanię kwestii:
"Facebook, Instagram i Twitter zobowiązały się do podjęcia konkretnych kroków w celu dalszego zarządzania szkodliwymi treściami, w tym wspólnych definicji dla 11 obszarów w tym zakresie" - przekazał Unilever w oświadczeniu.
Facebook odniósł się do zapowiedzi Unilevera:
"
Z niecierpliwością czekamy na dalsze partnerstwo w 2021 r.
I nadal będziemy zaangażowani we współpracę z Globalnym Sojuszem na rzecz Odpowiedzialnych Mediów w celu zwalczania szkodliwych treści w internecie" - przekazał w oświadczeniu Facebook.
Według szacunków Pathmatics, zajmującej się monitorowaniem wydatków reklamowych
, Unilever w 20019 roku był 30. największym reklamodawcą Facebooka
. Wówczas na reklamy na platformie wydał ponad
42 miliony dolarów
.
Jak podają Wirtualne Media Światowa Federacja Reklamodawców uruchomiła Global Alliance for Responsible Media, działające jako forum współpracy z platformami zajmującymi się mową nienawiści i dezinformacją. Niedawno także za pośrednictwem Global Alliance for Responsible Media wynegocjowana została umowa w ramach której platformy przyjmą wspólne definicje i standardy raportowania dotyczące szkodliwych treści, takich jak mowa nienawiści.
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Polscy streamerzy urządzili sobie własną galę Oscarów, była bójka i nagroda za krytykowanie Ukraińców

Polscy streamerzy urządzili sobie własną galę Oscarów, była bójka i nagroda za krytykowanie Ukraińców
22
"Przepraszam bardzo, ale wydaje mi się, że nie powinniśmy być obojętni na takie przejawy ksenofobii, jak były w poprzedniej kategorii". Zobacz więcej »

Eurostat: polskie społeczeństwo znowu średnio się "postarzało", statystyczny Polak ma 43 lata

Eurostat: polskie społeczeństwo znowu średnio się "postarzało", statystyczny Polak ma 43 lata
32
Oznacza to, że jedna połowa osób obecnie zamieszkujących nasz kraj jest starsza niż 43 lata, natomiast druga połowa jest młodsza. Zobacz więcej »

Konfederacja chce wystąpienia Polski ze Światowej Organizacji Zdrowia

Konfederacja chce wystąpienia Polski ze Światowej Organizacji Zdrowia
37
Politycy Konfederacji w uzasadnieniu do projektu wskazują, że WHO nie sprostała oczekiwaniom w trakcie pandemii COVID-19. Zobacz więcej »

Grimes, artystka i była partnerka Muska błaga o kontakt w sprawie ich dziecka, jej wpisy są cenzurowane

Grimes, artystka i była partnerka Muska błaga o kontakt w sprawie ich dziecka, jej wpisy są cenzurowane
27
"Nie chce odpowiedzieć na SMS-y, maile i opuścił wszystkie spotkania, a nasze dziecko będzie cierpieć na dożywotnie upośledzenie, jeśli on nie odpowie". Zobacz więcej »
Więcej popularnych