fot. Mango
Hiszpańska
marka odzieżowa Mango
wystartowała z pierwszą
kampanią modową
stworzoną w całości przy użyciu generatorów
grafiki AI
. Mowa o kampanii reklamującej limitowaną edycję ubrań Sunset Dream z letniej kolekcji młodzieżowej.
Jak przekazała marka w komunikacie prasowym, kampania z wykorzystaniem narzędzi AI jest efektem współpracy kilku działów: projektowego, artystycznego i stylizacyjnego, a także studia fotograficznego. Przedstawiono także, jak wyglądał sam proces przygotowywania kampanii. Wystartowano od zrobienia prawdziwych zdjęć każdego ubrania z kolekcji, a następnie model generatywny AI wykorzystał je, żeby nauczyć się generować realistyczne obrazy ubrań na modelu. Następnie, gdy udało się to osiągnąć, zespół artystyczny wybrał, wyretuszował, edytował i doszlifował obrazy stworzone przez AI.
W ten sposób działania Mango stały się pierwszą modową kampanią produktową stworzoną przy pomocy AI. Oprócz tego marka podkreśla, że w ten sposób
chce zainicjować publicznie start transformacji technologicznej firmy
, która została zaplanowana na lata 2024-2026:
- Ta inicjatywa odzwierciedla nasze ciągłe zaangażowanie w innowacje i bycie w czołówce świata mody - mówi Jordi Alex, dyrektor ds. technologii informatycznych w Mango.
- Sztuczna inteligencja to rewolucja technologiczna, która oferuje ogromne możliwości, które powinny być rozwijane analogicznie z tradycyjnymi metodami, aby rozszerzyć możliwości naszych pracowników i jeszcze bardziej wzmocnić naszą kreatywność - dodaje.
fot. Mango
fot. Mango
fot. Mango
fot. Mango
fot. Mango