Logo
  • DONALD
  • RAPORT: NAJBOGATSZYM WCIĄŻ OPŁACA SIĘ BARDZIEJ INWESTOWAĆ W MIESZKANIA NIŻ W COKOLWIEK INNEGO

Raport: najbogatszym wciąż opłaca się bardziej inwestować w mieszkania niż w cokolwiek innego

06.02.2023, 10:00
Z badania firmy doradczej Knight Frank wynika, że 46 proc. instytucji bankowości prywatnej i doradców finansowych wskazuje
nieruchomości jako najważniejsze źródło pomnażania majątku
. Technologie wskazało 33 proc., a rynek akcji - 28 proc. 
Cztery na dziesięć osób posiadających majątek przekraczający 30 milionów dolarów powiększyło go w 2022 roku, choć okres ten nazywany jest rokiem "trwałego kryzysu". 
"Przyczyniły się do tego inwestycje w nieruchomości, transakcje walutowe, wyczucie rynku i, po raz pierwszy od ponad dekady, zwroty z lokat" - czytamy. 
Osoby, które straciły część swojego majątku, wskazują, że przyczyniły się do tego wahania akcji oraz zmiany stóp procentowych. Jednocześnie 47 proc. respondentów spodziewa się w 2023 roku nieznacznego wzrostu majątku ich klientów, a 21 proc. - znaczącego. 
- Na pytanie, jakie są największe zagrożenia dla pomnażania majątków przez najbogatszych, ankieta wykazała, że mogą to być inflacja (67 proc.), stopy procentowe (59 proc.) oraz ryzyko polityczne czy geopolityczne (53 proc.) - stwierdziła Flora Harley z działu badań rynku nieruchomości mieszkaniowych w Knight Frank.
Z raportu wynika również, że
jedna trzecia światowego majątku jest alokowana w drugim i trzecim domu
, które należą do grupy najzamożniejszych. Szacuje się, że osoba zaliczana do tej grupy posiada średnio 4,2 domu. 
"W tym roku około 15 proc. grupy najbogatszych chce kupić taką nieruchomość mieszkaniową, w porównaniu z 21 proc. w badaniu z poprzedniego roku. Apetyt jest największy wśród milionerów z Bliskiego Wschodu" - wskazano. 
Inwestorzy najchętniej lokują kapitał w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Australii i Francji. Jeden na pięciu milionerów planuje bezpośrednio zainwestować w 2023 roku, a 13 proc. szuka możliwości pośrednich inwestycji. Wskazano, że sektor opieki zdrowotnej, magazynowy i biurowy są najlepsze do inwestowania przez grupę najzamożniejszych w bieżącym roku, a sektor najmu instytucjonalnego (PRS) oraz hotelowy uzupełniają pierwszą piątkę. 
Około jedna trzecia respondentów jest zainteresowana inwestycjami w każdy z pięciu największych sektorów.
"Wśród inwestycji alternatywnych sztuka pozostanie najbardziej pożądaną. 59 proc. najbogatszych prawdopodobnie wybierze właśnie ten segment. Zegarki zajmują drugie miejsce, wskazane przez 46 proc. ankietowanych, a następnie wino z 39 proc. zainteresowaniem" - podano.
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA

Popularne dzisiaj

Kandydat PiS na prezydenta wykorzystał do reklamy profil Instytutu Pamięci Narodowej

Kandydat PiS na prezydenta wykorzystał do reklamy profil Instytutu Pamięci Narodowej
22
Karol Nawrocki promowany jest jako kandydat "niezależny" i "bezpartyjny". Zobacz więcej »

Porażka szczytu klimatycznego: pogadano, ustalono zrzutkę na biedniejsze kraje i koniec

Porażka szczytu klimatycznego: pogadano, ustalono zrzutkę na biedniejsze kraje i koniec
23
Podczas COP29 uchwalono kwotę 300 mld dolarów wypłacanych rocznie krajom rozwijającym się.  Zobacz więcej »

Polscy politycy dołączyli do migracji social mediowej, Bluesky rośnie kosztem Twittera

Polscy politycy dołączyli do migracji social mediowej, Bluesky rośnie kosztem Twittera
40
"Ciężko nadążyć, ale robię co mogę. Zaobserwujcie mnie na Bluesky!" - przywitał się z użytkownikami portalu Donald Tusk. Zobacz więcej »

Apple szuka nowej strategii, bo pomimo wydanych miliardów dolarów oglądalność jest kiepska

Apple szuka nowej strategii, bo pomimo wydanych miliardów dolarów oglądalność jest kiepska
25
Apple TV+ ma obecnie około 25 milionów subskrybentów, wówczas gdy Netflix może pochwalić się ponad 11 razy większymi zasięgami. Zobacz więcej »
Więcej popularnych