Kantar Polska i Grupa BLIX przeprowadzili badanie, z którego dowiadujemy się, że
89 proc. Polaków konsumuje mięso przynajmniej kilka razy w tygodniu
.
38 proc. badanych sięga po mięso zazwyczaj 2-3 razy w tygodniu, a 33 proc. nawet 4-6 razy. Z kolei na talerzach 7 proc. respondentów mięso pojawia się raz w tygodniu, a w diecie 3 proc. 2-3 razy w miesiącu. Istnieje również mała grupa (1 proc.), która spożywa mięso raz w miesiącu.
- Spożycie mięsa w Polsce pozostaje na stosunkowo wysokim poziomie. Zdecydowana większość ankietowanych, tj. 89 proc., konsumuje je przynajmniej kilka razy w tygodniu. Wyniki te są zgodne z ogólnymi trendami w Europie, gdzie jedzenie mięsa pozostaje stabilne lub nieznacznie maleje. Jednakże, co może stanowić pewne zaskoczenie, to fakt, że tylko 10 proc. ankietowanych w ogóle nie spożywa mięsa. To pokazuje, że nadal jest ono ważnym elementem diety Polaków - ocenił Marcin Lenkiewicz, ekspert rynku retailowego z Grupy BLIX.
W badaniu konsumenci wskazali również sytuacje, w których spożywają mięso najczęściej i najrzadziej. Ocenili je według skali od 1 (nigdy) do 5 (bardzo często). Polacy konsumują mięso najczęściej przy specjalnych okazjach np. świątecznych (średnia 4,15), podczas spotkań w plenerze (4,06), w domach (3,95) czy ze znajomymi i rodziną (3,84). Najrzadziej sięgają po ten produkt w restauracjach (3,61) oraz barach szybkiej obsługi (2,90).
Autorzy badania dowiedzieli się dodatkowo, jakie mięso najczęściej gości na stołach respondentów.
78 proc. najczęściej spożywa drób
, 40 proc. wybiera wieprzowinę, 17 proc. preferuje ryby i owoce morza, 9 proc. wołowinę, a dziczyznę oraz cielęcinę - 1 proc.