fot. YouTube
Jak informują Wirtualne Media, influencerska
Ekipa Holding
odnotowała w trzecim kwartale tego roku
1,5 mln zł straty.
Przychody firmy wyniosły 6,49 mln zł, a koszty operacyjne - 7,77 mln zł. Firma tłumaczy w raporcie finansowym, że strata spowodowana jest zmianą modelu biznesowego.
Przychody Ekipy pochodzą głównie ze sprzedaży usług reklamowych i licencji do marki (6,1 mln zł) oraz z towarów i materiałów, w tym gadżetów i odzieży w sklepie internetowym Ekipy (383,3 tys. zł). Strata jest natomiast - jak podkreślono w raporcie - "spowodowana m.in.
nakładami inwestycyjnymi w kierunku budowania szerokiego portfolio projektów z zakresu nowych mediów, produkcji filmowych oraz gamingu
".
Wirtualne Media przypominają, że pod koniec sierpnia firma ogłosiła nową
strategię
, w której zapowiedziano m.in. nowe produkty FMCG z jej marką, pierwszy z projektów fabularnych tworzonych przez Laniakea Pictures i kolejne sklepy stacjonarne z odzieżą Ekipatonosi.
"Obrany produktowy kierunek wymusza na Spółce zwiększony budżet inwestycyjny w projekty, których premiery planowane są na lata 2023-2024. Eksploatacja youtubowego formatu projektu Ekipa, którą można było obserwować na przestrzeni ostatnich miesięcy potwierdza słuszność obranej przez Grupę strategii, polegającej na dywersyfikacji źródeł przychodów oraz inwestycjach w projekty kreując nowe IP. Stoimy na stanowisku, że raportowane obecnie wyniki są związane z opisywanym okresem zmiany modelu działania i winny w horyzoncie najbliższych kwartałów ulec istotnej poprawie" - podkreślono w raporcie Ekipa Holding.
Media zauważają, że sytuacji spółki nie sprzyja
konflikt wewnątrz Ekipy
. Sześciu jej członków zadeklarowało chęć odejścia i złożyło wypowiedzenia umów dotyczących zarządzania ich wizerunkiem. Holding uznaje je jednak za bezpodstawne.