Logo
  • DONALD
  • PRODUCENT MARGARYNY UDAJĄCEJ MASŁO BRONI SIĘ, ŻE NIE UŻYWA SŁOWA "MASŁO", BO LISTEK ZASŁANIA JEDNĄ LITERKĘ

Producent margaryny udającej masło broni się, że nie używa słowa "masło", bo listek zasłania jedną literkę

22.05.2023, 08:45
Tydzień temu firma Upfield poinformowała, że wprowadza na rynek nowy produkt o nazwie
Rama Używaj Jak Masło
. Ta wywołała sporą krytykę internautów, którzy zarzucili producentowi oszustwo, zwracając przede wszystkim uwagę na zawarte w nazwie słowo
"masło".
Na opakowaniu widoczny jest duży napis "masło", który może wprowadzać w błąd, a także to,  że produkt ten sprzedawany jest w postaci
kostki,
czyli formacie typowym, dla masła. Na opakowaniu pojawia się też liczba
82%
, która na kostkach masła oznacza zawartość tłuszczu zwierzęcego. Z kolei na opakowaniu Rama Używaj Jak Masło oznacza ona
"jej wpływ na klimat".


Do krytyki ze strony internautów odniósł się sam producent. Dyrektor ds. korporacyjnych i komunikacji Upfield Sebastian Tołwiński w komentarzu przesłanym serwisowi Wirtualne Media podkreślił,  że "nowy, rewolucyjny produkt firmy Upfield jest zgodny z przepisami dotyczącymi oznakowania żywności". Dodał, że w jego nazwie znajduje się informacja, że to "79% tłuszcz do smarowania".
"Nowa "Rama" firmy Upfield nie jest więc ani masłem, ani margaryną. To rewolucyjna kategoria żywności roślinnej, która smakiem zaskoczy wszystkich" - podkreśla Sebastian Tołwiński.
Wyjaśnił też, że nie użyto słowa masło, ponieważ literkę "a" zastępuję listek:
"Nie używamy słowa "masło" - na opakowaniu
widnieje grafika z listkiem w środku
, aby bezpośrednio nawiązać do roślinnej natury "Ramy". Dodatkowo, na opakowaniu znajduje się wyraźne, żółte oznaczenie "Vegan", na którym powtórzony jest zielony symbol roślinny oraz napis "Roślinne naturalne składniki" pisany wielkimi literami. Nasz nowy produkt zawiera także nazwę roślinnej marki - "Rama"- i sposób użycia. Nie nazywamy go nabiałowym - zaznacza Sebastian Tołwiński.
Sprawą zainteresował się
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W odpowiedzi na zapytanie Wirtualnych Mediów przekazało, że kwestie dotyczące naruszeń w zakresie żywności powinny być w pierwszej kolejności sprawdzane przez wyspecjalizowany w danej dziedzinie organ, jakim jest
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych.
UOKiK zapowiedział, że zwróci się do IJHARS o ocenę tematu i także podejmie próbę własnej analizy sytuacji:
- Ponieważ przekaz przedsiębiorcy nie powinien wprowadzać konsumentów w błąd, zarówno odnośnie cech produktu, jak i zakresu dbania firmy o środowisko, będziemy sprawę analizować - poinformował nas UOKiK.

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA