fot. East News
Puls Gdańska opisuje nieprzyjemną przygodę gdańskich pasażerów
PKP Intercity
, którzy chcieli podróżować
pociągiem Bachus
relacji
Gdynia Główna - Zielona Góra Głowna.
Jedzie on przez Bydgoszcz oraz Poznań.
W minioną niedzielę pociąg przyjechał do Gdańska Głównego z 7-minutowym opróżnieniem, a odjechał dopiero
33 minuty po przewidzianym czasie odjazdu
. Na stacji okazało się, że PKP
sprzedało tyle biletów na pociąg, że nie wszyscy zmieścili się do pociągu.
Między pasażerami a obsługą pociągu doszło do ostrej wymiany zdań.
Przewoźnik nie odpowiedział na pytania serwisu, ile biletów bez miejscówek sprzedano. Biuro prasowe PKP Intercity przekonuje, że firma stara się reagować na zwiększone zainteresowanie podróżnych.
Winą za sytuację obarczono podróżnych, którzy bardzo często kupują bilety dzień przed odjazdem:
- Dyspozytura na bieżąco sprawdza frekwencję w naszych pociągach. Gdy widzimy, że na dzień czy dwa przed odjazdem pociągu, frekwencja w danym składzie jest bardzo wysoka, podejmowane są decyzje o wzmocnieniu pociągu o dodatkowe wagony. Warto podkreślić, że w drugim kwartale aż 60% procent biletów zostało kupionych w dniu lub przeddzień odjazdu pociągu. Widać więc wyraźnie, że
podróżni często do ostatnich godzin przed wyjazdem wstrzymują się z podjęciem decyzji o środku transportu, jakim udadzą się w podróż
. Tak było w przypadku składu IC Bachus, w którym najwięcej biletów zostało sprzedanych kilka godzin przed odjazdem - mówi rzeczniczka PKP Intercity.
- Spółka
nie miała odpowiedniej rezerwy, aby podstawić dodatkowe wagony
(15 z nich wzmocniło niedzielne pociągi odjeżdżające ze stacji Gdynia Główna) - dodała.
Oprócz tego pasażerowie pociągów PKP Intercity skarżą się na krótki czas postoju pociągu, na tyle, że nie są w stanie w 2-3 minuty wsiąść do właściwego wagonu. Szczególnie w momencie, gdy skład liczy kilkanaście wagonów.
Jak mówi rzeczniczka PKP Intercity, krótkie czasy postoju w Gdańsku wynikają z budowy stacji:
- Czas postoju warunkują kwestie infrastrukturalne - na stacji Gdańsk Główny dostępne są tylko po 2 krawędzie peronowe w każdym kierunku (w kierunku Gdyni Gł. oraz w kierunku Tczewa) co utrudnia realizację wydłużonych postojów handlowych na linii o wysokim obciążeniu ruchem pociągów (pociągi osobowe, pospieszne i towarowe) - przekonuje Anna Zakrzewska z PKP Intercity.