Jak dowiadujemy się z badań
Radio Track
wykonanych przez
Millward Brown,
publiczne rozgłośnie radiowe z miesiąca na miesiąc odnotowują spadki słuchalności.
"
W najnowszym badaniu na czwarte miejsce w zestawieniu stacji spadła Jedynka
- jej udział poszedł w dół o 1,4 pkt. procentowego do 6,3" - donoszą
Wirtualne Media.
Tym samym
Program Pierwszy Polskiego Radia
odnotował
najniższy wynik słuchalności
w całej jego historii nadawania.
Piąte miejsce w badaniu zajęła radiowa Trójka
, która odnotowała słuchalność na poziomie na poziomie 5,6 procent i jest to również jeden z najniższych wyników Trójki w historii.
Pierwsze miejsce w badaniu zajęło
RMF FM,
drugie było
Radio Zet
, zaś trzecia
Eska
.
Według eksperta Wirtualnych Mediów rozgłośnie Polskiego Radia nie muszą zabiegać o słuchaczy, ponieważ utrzymują się z reklam i abonamentu:
"
Rozgłośnie Polskiego Radia nie muszą się ścigać o słuchalność, ponieważ mają dwa źródła przychodów: reklamy i abonament
. I właśnie dlatego, mają zobowiązania misyjne. Jako komercyjni nadawcy uważaliśmy, że jest to pewna niesymetria, że stacje publiczne mają takie same limity reklamowe jak nadawcy komercyjni.
Kilka lat temu analizowałem różne rynki w Europie i przykładowo w Czechach radia publiczne miały ograniczenia w emitowaniu reklam. W Polsce media publiczne mają taki sam dostęp do rynku reklamowego jak stacje komercyjne. To zawsze rodzi wątpliwości o uczciwość konkurencji, bo nadawcy publiczni mogą inaczej wyceniać swój czas reklamowy" – mówi
wiceprezes zarządu TIME oraz prezes zarządu Radia Eska
.