Kontrowersyjne komentarze pojawiające się w programach
TV Republika
sprawiły, że stacja mimo wciąż rosnącej oglądalności ma
problem z reklamodawcami
. W ostatnim czasie z reklam w stacji zrezygnowały m.in. Media Expert, Otodom, Tarczyński, Adamed, Provident i Żabka. Na początku lutego
Gazeta Wyborcza
informowała, że oprócz firm Zygmunta Solorza, którego jedna ze spółek odpowiada za reklamodawców w TV Republika, w stacji zostały głównie
niemieckie firmy
, wśród nich Lidl, Tchibo, STADA i Müller.
Ostatnio także sam szef TV Republika Tomasz Sakiewicz zachęcał potencjalnych reklamodawców obietnicą dużych wzrostów sprzedaży:
Co ciekawe biuro reklamy Polsat Media, które jest brokerem czasu reklamowego w Telewizji Republika, przekazało właśnie, że
ceny reklam na marzec w tej stacji wzrosły
. Niektóre nawet aż o 70 procent.
Jak podają Wirtualne Media, obecnie najdroższa reklama kosztuje 14,1 tys. zł i jest emitowana w bloku reklamowym przy serwisie informacyjnym
Dzisiaj
w poniedziałki. Od marca wzrośnie ona o ponad 40 procent i będzie kosztować 20,1 tys. zł.
Z kolei stawka dla emisji w tym samym paśmie we w środę wyniesie 18,6 tys. zł i jest to wzrost o 67,6 procent względem stawek z lutego. Reklama w tym samym paśmie
w sobotę ma kosztować 14,7 tys. zł
i jest to wzrost o
75 procent
.
To kolejne podwyżki cen reklam TV Republika w tym roku. Jeszcze na początku stycznia każdy spot, niezależnie od pory emisji, kosztował maksymalnie 550 zł.
Zobacz też: