Chińskie firmy odpowiadają już za około
połowę wszystkich pojazdów elektrycznych
sprzedawanych na świecie. Rynek aut elektrycznych w tym kraju urósł w tym kraju do 38 proc. sprzedaży wszystkich pojazdów. Dla porównania, w Europie to 25 proc. a w USA jedynie 7 proc.
Choć liderem w czerwcu wśród sprzedanych modeli został Y Tesli to hybrydowe auta Song i Qin marki BYD trafiły do pierwszej piątki. Ponadto chińskie samochody były najczęściej kupowane w pierwszej połowie roku.
W czerwcu w Chinach zarejestrowano aż o 28 proc. więcej samochodów typu plug-in z napędem hybrydowym niż rok temu. To głównie sprawa dobrze
rozwiniętej infrastruktury
. Tylko w zeszłym roku udostępniono tam 649 tys. publicznych stacji, czyli ponad 70 proc. instalacji wykonanych na całym świecie.
Co więcej, Chiny oferują ulgi podatkowe i subsydia konsumenckie, dzięki czemu klienci mogą kupić samochody elektryczne za dużo mniejsze ceny. Producenci z kolei mogą liczyć na solidne dotacje od rządu.