Twitter
przyznał, że jego
algorytm wzmacniał przekaz tweetów prawicowych
polityków i kanałów informacyjnych. Platforma zbadała tweety polityków z wybranych siedmiu państw -
Wielkiej Brytanii, USA, Kanady, Francji, Niemiec, Hiszpanii i Japonii
. Zbadano również treści publikowane przez amerykańskie media, takie jak Fox News, New York Times, CNN i BuzzFeed.
Twitter w swoim badaniu analizował tweety zamieszczone pomiędzy 1 kwietnia a 15 sierpnia 2020 roku.
Analiza wpisów, które trafiły na stronę główną, porównano z innym systemem. Okazało się, że w
sześciu z siedmiu krajów
linijka kodu decydowała o tym, że "w znaczący sposób" bardziej promowane były komentarze prawicowych polityków i mediów. Jedynym wyjątkiem były Niemcy.
Twitter uważa, że jest to
błąd w kodowaniu, który należy naprawić
. Z kolei cytowany przez serwis The Verge badacz Steve Rathje uważa, że sztuczna inteligencja Twittera jest na tyle inteligentna, że zdaje sobie sprawę z tego, jak kontrowersyjne treści wpływają na użytkowników. W związku z tym, że częściej wywołują one dyskusję, są bardziej promowane na stronie głównej serwisu.