Włoski dom mody
Gucci
zaprezentował właśnie nowy projekt, jakim są
wirtualne sneakersy
. Buty powstały we współpracy z białoruską platformą
Wanna
, która specjalizuje się w wykorzystywaniu rozszerzonej rzeczywistości do tworzenia modeli 3D. Technologia Wanna była już wykorzystywana m.in. przez Reeboka i Pumę jako "wirtualna przymierzalnia". Buty Gucci są jednak pierwszym oryginalnym produktem platformy.
Sneakersy zaprojektowane przez Alessandro Michele kosztują
12 dolarów
i - jak podano w komunikacie prasowym - skierowane są do
pokolenia Z lub tych, którzy chcieliby "ponosić" markowe buty, ale nie mogą sobie na nie pozwolić
. Zakupione buty można za to nosić w innych wirtualnych światach, np. w Roblox.
Dyrektor platformy Wanna chce dalej rozwijać możliwości wykorzystania wirtualnej rzeczywistości w świecie mody.
-
Za pięć, może 10 lat stosunkowo duża część przychodów marek modowych będzie pochodzić z produktów cyfrowych
. Naszym celem jako firmy jest zastąpienie zdjęć produktów czymś, co jest o wiele bardziej angażujące i co przypomina doświadczenie zakupów offline - tłumaczy.
Projekt Gucci wpisuje się w rosnącą popularność
NFT
czyli niezamiennego tokena. Sneakersy są więc formą NFT, którym podpisano fotograficzny filtr rozszerzonej rzeczywistości.