Koronawirus
pokrzyżował nie tylko plany Polaków, ale także
wpłynął na ich nawyki zakupowe
. Jeszcze
rok temu byliśmy rekordzistami w codziennym odwiedzaniu placówek handlowych
- przeciętny konsument odwiedzał sklepy spożywcze nawet kilka razy dziennie.
Ze względu na pandemię i towarzyszące jej obostrzenia (np. praca zdalna, zamknięcie uczelni) sprawiły, że
rzadziej wychodzimy do sklepów
, a co za tym idzie, dokonujemy zakupów w inny sposób. Według
Deloitte
, jednym z trendów z ostatniego roku, który został z nami na dłużej są
zakupy na zapas
. Niemal
połowa z nas (46%) kupuje więcej niż jest w stanie zużyć na bieżąco
, co sprawia, że ponownie wyprzedzamy resztę Europy, ale w innej kategorii.
- Wśród produktów, które lubimy mieć zawsze w domu, istotne miejsce zajmują
drobne przekąski i słodycze
, po które Polacy chętnie sięgają spędzając czas np. przy wspólnym oglądaniu filmów, czy zabawach angażujących całe rodziny - mówi
Michał Bonecki
, Dyrektor Marketingu Perfetti Van Melle Polska