35 międzynarodowych organizacji
prosi, by
Facebook porzucił pomysł stworzenia Instagrama dla dzieci poniżej 13. roku
życia. Właściciele Instagrama zdecydowali się na stworzenie osobnej aplikacji dla dzieci, by uniknąć oskarżeń o brak ochrony dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym, które nierzadko ma miejsce w sieci.
Organizacje w liście do Marka Zuckerberga zwróciły uwagę, że aplikacja stworzona typowo dla dzieci nie rozwiąże tego problemu.
"Gromadzenie cennych danych rodzinnych i "wychowywanie" nowego pokolenia użytkowników Instagrama może wpłynąć korzystnie na wyniki Facebooka, jednak należy podkreślić, że prawdopodobnie zwiększy to wykorzystanie Instagrama przez małe dzieci, które są szczególnie
narażone na manipulacyjne i wykorzystujące funkcje platformy
" - napisano w liście skierowanym do właściciela Instagrama.
Stephanie Otway, rzeczniczka Facebooka komentując sprawę stwierdziła, że Instagram jest na wczesnym etapie tworzenia usługi dla dzieci. Zapowiedziano, że
firma nie będzie wyświetlać reklam
w żadnym produkcie na Instagramie opracowanym dla dzieci poniżej 13 lat. Dodała także, że Instagram w ramach projektu planuje prowadzić
konsultacje z ekspertami
w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa dzieci. Firma ma także pracować nad nowymi metodami weryfikacji wieku tak, by dzieci nie mogły kłamać na ten temat.
- Rzeczywistość jest taka, że dzieci są online. Chcą łączyć się z rodziną i przyjaciółmi, dobrze się bawić i uczyć, a my chcemy im w tym pomóc w bezpieczny i dostosowany do wieku sposób - stwierdziła rzeczniczka Facebooka.