fot. East News
Pięć dni temu morska agencja transportowa Inchcape Shipping przekazała, że
kontenerowiec Ever Given
został
ściągnięty z mielizny
i odblokował Kanał Sueski. Nie wiadomo było jednak kiedy inne statki będą mogły znowu popłynąć tą trasą.
23 marca kontenerowiec pływający pod panamską banderą i będący własnością japońskiej firmy Shoei Kisen obrócił się bokiem i osiadł na mieliźnie w jednopasmowym odcinku Kanału Sueskiego, w pobliżu Suezu.
Dziś
422 statk
i, które musiały czekać na odblokowanie trasy,
przeprawiły się przez kanał.
Jak podaje Reuters, przez Kanał Sueski przepływa 15 proc. światowego handlu. Z powodu zamknięcia szlaku
Egipt miał tracić nawet 15 mln dolarów dziennie
. Zamknięcie kanału na kilka dni wpłynęło na ceny ropy i transportu morskiego. Eksperci twierdzą, że gdyby blokada trwała dłużej miałaby ona poważne konsekwencje dla światowego handlu i łańcuchów dostaw.