Kalifornijska Komisja Użyteczności Publicznej wydała zgody firmom Cruise i Waymo na
wykorzystywanie samochodów autonomicznych jako taksówek
w San Francisco o każdej porze dnia i nocy.
San Francisco jest pierwszym dużym miastem w Stanach Zjednoczonych z dwiema flotami pojazdów autonomicznych, które obsługują dwie konkurencyjne firmy.
Przeciwnicy wskazują, że bezzałogowe pojazdy mogą stwarzać
niebezpieczeństwo
. Wśród problemów wymienia się nieoczekiwane zatrzymania czy nieprzewidywalne zachowania, które mogą powodować wypadki na drogach.
Ponadto krytycy nie chcą, żeby miasto zamieniło się w "technologiczny plac zabaw". Sprzeciw wyrazili m.in. funkcjonariusze policji i straży pożarnej czy aktywiści.
Z kolei zwolennicy wskazują, że robotaxi są dobrym rozwiązaniem dla osób z niepełnosprawnościami i pijanych kierowców.
- Chociaż nie mamy jeszcze danych, aby porównać pojazdy autonomiczne ze standardami ustalanymi przez ludzkich kierowców, wierzę, że ta technologia może zwiększyć bezpieczeństwo na drogach - powiedział komisarz John Reynolds, były pracownik Cruise.