Sieci sklepów Lidl i Biedronka podjęły decyzję o
wycofaniu produktów z logiem Team X
, m.in. płatki śniadaniowe marki Yummer’s. Ma to związek z materiałem Konopskyy’ego, który prześwietlił treści tworzone przez agencję Spotlight.
"W chwili obecnej nie współpracujemy z Team X i
nie mamy takich planów
. Ostatnia nasza współpraca miała miejsce w 2022 roku i dotyczyła testowej sprzedaży płatków śniadaniowych w ramach oferty czasowej w naszych sklepach" - oświadczyło biuro prasowe sieci Biedronka portalowi Wiadomości Handlowe.
- Obecnie nie prowadzimy współpracy ze wspomnianymi przez panią osobami oraz
nie zamierzamy angażować Teamu X
w przyszłe projekty, które będziemy realizować - poinformowała Aleksandra Robaszkiewicz, szefowa komunikacji korporacyjnej i CSR w Lidl Polska.
Team X to projekt agencji Spotlight, którą założył m.in. influencer Stuart "Stuu" Kluz-Burton, czyli mężczyzna oskarżony o wykorzystywanie swoich nieletnich fanek. Wiele z nich miało wówczas 13 czy 14 lat. Youtuber Konopskyy, który prowadzi śledztwo w sprawie Pandora Gate, poruszył temat jego agencji w swoim ostatnim głośnym materiale.
Wspomniany projekt to grupa influencerów, która tworzy treści dla dzieci. Występowali na koncertach, organizowali obozy dla bardzo młodych fanów oraz sprzedawali gadżety dla małych dzieci sygnowane ich pseudonimami.
Konopskyy przeanalizował filmy czy teledyski i teksty piosenek członków Team X. W wielu z nich występują wulgarne treści, które nie powinny znaleźć się w kontencie tworzonym dla dzieci.
Przypomnijmy, że wczoraj
drogerie Rossmann
ogłosiły wycofanie ze swoich sklepów kosmetyków firmy Verona Products Professional, sygnowanych przez Team X.