Pod koniec września
polskie oddziały Amazona
wzięły udział w akcji Amazon Goes Gold, zorganizowanej w związku z obchodzonym na całym świecie Miesiącem Świadomości Nowotworów Dziecięcych. Celem kampanii jest
wsparcie organizacji, które zajmują się profilaktyką raka wśród najmłodszych
.
Polskie centra logistyczne dołączyły do kampanii po raz drugi. Ich pracownicy
przez dwa dni przychodzili do pracy w piżamach
. Miały one przypominać, że dzieci chore na raka dużo czasu spędzają w szpitalach, właśnie w piżamach.
Za każdą osobę, która wzięła udział w akcji, Amazon ma przekazać środki pieniężne.
- Jak co roku Amazon dołącza do tej kampanii pod znakiem złotej wstążki. We wrześniu nasi pracownicy przez dwa dni mogą przyjść do pracy w piżamach, żeby okazać wsparcie dla najmłodszych dzieci walczących z chorobą nowotworową, które spędzają dużo czasu w szpitalu. Będziemy liczyć, ile było takich osób i na tej podstawie przekażemy określoną kwotę do wybranych fundacji działających w miastach, w których znajdują się nasze centra - tłumaczyła
Magdalena Zagrodnik
, HR manager w Amazon Polska.
Według informacji
Gazety Wrocławskiej
, w Polsce w piżamowej akcji udział wzięło
2,8 tysięcy pracowników Amazona,
a firma przekaże
200 tysięcy złotych wsparcia
na rzecz wybranego ośrodka terapeutycznego w Polsce. Kampanię realizowały też oddziały Amazona na całym świecie, m.in. w USA, Australii i Japonii.
Jak tłumaczyła Magdalena Zagrodnik, to pracownicy firmy "oczekują" działań zgodnych z ideą
społecznej odpowiedzialności biznesu
.
- Amazon zatrudnia w Polsce ponad 16 tys. osób w 7 regionach. Jesteśmy obecni na rynku od ponad 5 lat na rynku i naszym celem jest nie tylko tworzenie miejsc pracy, lecz także wspieranie lokalnych społeczności. Społeczna odpowiedzialność biznesu to tak naprawdę działanie na rzecz osób, które tej pomocy potrzebują - nie tylko naszych pracowników i ich rodzin, ale i lokalnych społeczności. To także współpraca z organizacjami charytatywnymi czy organizacja projektów edukacyjnych - wyjaśniała.