Firma ByteDance, do której należy TikTok, uruchamia pierwsze
centrum handlowe
w Stanach Zjednoczonych. Użytkownicy będą mogli tam kupić ubrania, elektronikę czy gadżety kuchenne od chińskich producentów i sprzedawców. Sama platforma będzie odpowiedzialna za marketing, transakcje, logistykę i usługi posprzedażowe.
Projekt zakłada rozszerzenie opcji TikTok Shop, która umożliwia robienie zakupów bezpośrednio z filmów, transmisji na żywo oraz profili twórców i marek.
Chiński pierwowzór TikToka, czyli Douyin od dawna pełni nie tylko funkcję rozrywkową, ale również sprzedażową. Youtuberka Weronika Truszczyńska, która mieszka w Chinach, wyjaśniła, że aplikacja ma całą zakładkę poświęconą zakupom. Ponadto większość treści publikowanych na Douyin to specjalne
transmisje sprzedażowe
.
- Jak przeglądam proponowane filmy na Douyinie to dosłownie co trzeci kafelek to reklama. Tam można sobie kliknąć "kup" i przejść w sekundę do sklepu, bez podłączania karty - tłumaczyła.
Porównanie aplikacji Truszczyńskiej można obejrzeć tutaj:
Wygląda na to, że ByteDance ma teraz podobne plany dla TikToka, choć ostatni test funkcji zakupów na żywo z wybranymi sprzedawcami detalicznymi przyniósł słabe wyniki na rynkach zachodnich.