17 stycznia
materiały promocyjne PKN Orlen
dotyczące fuzji z Lotosem pojawiły się
na pierwszych stronach większości polskich dzienników
. Reklama zawierała zdjęcie prezesa
Daniela Obajtka
.
W niektórych tytułach artykuły sponsorowane zajęły nawet 3-4 strony dziennika - m.in. w
Rzeczpospolitej
,
Pulsie Biznesu
czy
Gazecie Polskiej Codziennie
. Kantar poinformował, że jedynie 6 gazet wydawanych na terenie kraju nie wzięło udziału w akcji promocyjnej.
Zgodnie z oficjalnymi cennikami brutto bez uwzględnienia zniżek,
koszt całej kampanii wyniósł 3 689 948 zł
. Firma badawcza donosi, że najwięcej wydano na reklamę
Dzienniku Gazecie Prawne
j (947 839 zł),
Fakcie
, (723 tysiące zł),
Gazecie Polskiej Codziennie
(275 440 zł),
Parkiecie
(367 800 zł),
Super Expressie
(330 750 zł),
Pulsie Biznesu
(245 700 zł) oraz w
Rzeczpospolitej
(179 760 zł).
Wirtualne Media podkreśliły jednak, że rabaty udzielane reklamodawcom przez wydawców prasy wynoszą średnio 89%. To oznacza, że koszt kampanii w wysokości 3 689 948 zł
zmniejszy się do 410 tysięcy zł
. Analiza Kantaru nie obejmuje również dopłat za wybór strony czy miejsca na stronie.
Wojtek Kardyś
zajmujący się komunikacją internetową zauważył, że 3,7 miliona zł to kwota, która wystarczyłaby na
4 lata działalności Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
w trybie całodobowym.