Parlament Europejski
w środę przyjął rezolucję, w której opowiada się za
ograniczeniem prędkości do 30 km/h
w terenie zabudowanym. Według europarlamentu Komisja Europejska powinna zarekomendować sposoby stosowania bezpiecznych ograniczeń prędkości, by do
2050 roku osiągnąć cel zerowej liczby ofiar śmiertelnych na drogach UE
.
Za przyjęciem rezolucji zagłosowało 615 posłów, 24 było przeciw i 48 wstrzymało się od głosu. Parlament Europejski przypomniał, że rocznie na drogach w UE ginie około 22 700 osób, a około 120 000 zostaje poważnie rannych. Należy podkreślić, że w ostatnich latach zmniejszył się postęp w zmniejszaniu liczby ofiar śmiertelnych.
Co więcej, Unia
nie osiągnęła wyznaczonego celu zredukowania o połowę liczby ofiar śmiertelnych na drogach w latach 2010-2020
. Według danych spadek ten wyniósł 36%.
Oprócz tego europarlamentarzyści postulują
wprowadzenie zerowej tolerancji dla jazdy pod wpływem alkoholu
. Według danych alkohol przyczyną jest około 25 procent wszystkich śmiertelnych wypadków drogowych. W rezolucji zwrócono także uwagę, że właściwie byłoby rozważenie wprowadzenia "trybu bezpiecznej jazdy" w urządzeniach mobilnych i elektronicznych kierowców.
Osoby kupujące takie pojazdy powinny móc skorzystać z zachęt podatkowych i atrakcyjnych systemów ubezpieczeń komunikacyjnych dla kupujących i użytkujących pojazdy o najwyższych standardach bezpieczeństwa.
Przypomnijmy, od końca sierpnia w
Paryżu
samochody mogą poruszać się
z maksymalną prędkością 30 km/h
. Limit prędkości obowiązuje w całym mieście za wyjątkiem obwodnicy i niektórych głównych arterii, gdzie wciąż można jeździć z prędkością 50 km/h. Nie budzi to większych protestów mieszkańców: