W ramach akcji wykorzystany zostanał spot nakręcony w 2015 roku "Oni też byli uchodźcami", który po przemontowaniu stał się jeszcze bardziej aktualny. Za przygotowanie wideo odpowiada agencja K2 Create i SHOOTME.
"Dziś papież Franciszek w orędziu poświęconym tematyce uchodźców mówi, że "znajdujemy się w tej samej łodzi i jesteśmy wezwani do zaangażowania się, żeby nie było już więcej murów, które nas oddzielają, aby nie było więcej INNYCH, ale tylko MY, tak wielkie jak cała ludzkość. Dlatego też zwracam się z podwójnym apelem o wspólne podążanie ku coraz większemu MY".
Chcielibyśmy, żeby przygotowana przez nas kampania po pierwsze skłoniła odbiorców do refleksji
(że ci INNI to przecież MY), a po drugie - do działania. Bo, cytując klasyka: "Jeden człowiek może zrobić różnicę, ale każdy powinien próbować" K2 CREATE zna się na komunikacji, więc przygotowaliśmy kampanię. Shootme zna się na produkcji, więc ją wyprodukowało. Media użyczają swoją powierzchnię. A Fundacja Ocalenie zna się na działaniu i działa na granicy. Ale przecież każdy może zorganizować zbiórkę najbardziej potrzebnych produktów. Albo zbiórkę pieniędzy. Albo transport do punktu pomocy Fundacji Ocalenie w Michałowie.
Mocno wierzymy w to, że kropla będzie drążyła skałę. I że ludzi dobrej woli jest więcej
" - mówi Michał Rutkowski, dyrektor zarządzający K2 Create.
"
Bezpieczna granica to taka, na której nikt nie ginie
- ta myśl stanowi motto działalności Fundacji Ocalenie. Od początku kryzysu jesteśmy na granicy polsko białoruskiej i udzielamy uchodźcom pomocy humanitarnej i prawnej" - komentuje start kampanii Kalina Czwarnóg, Członkini Zarządu Fundacji Ocalenie.
Przypomnijmy, w związku z sytuacją na granicy polsko-białoruskiej posłowie w ekspresowym tempie uchwalili wczoraj specustawę, na mocy której wybudowany zostanie mur. Jego budowa ma kosztować
1 miliard 600 mln złotych
. Mur według zapowiedzi ma przypominać ten postawiony na granicy grecko-tureckiej: