Od dziś w całej Francji zaczynają obowiązywać
zmiany dotyczące poruszania się hulajnogami elektrycznymi
. Stają się one środkami lokomocji objętymi
kodeksem drogowym.
To odpowiedź na coraz większą liczbę wypadków z udziałem hulajnóg i pieszych.
Poruszanie się hulajnogą dozwolone będzie od teraz
tylko po ścieżkach rowerowych
oraz - w przypadku ich braku -
po ulicach
, ale tylko tych, gdzie panuje ograniczenie dla ruchu samochodów do 50 km na godzinę. Nie można też poruszać się pod prąd.
Co do zasady
zabronione jest jeżdżenie po chodnikach
, taką możliwość prawo dopuszcza tylko "w wyjątkowych przypadkach", wtedy
nie można jednak przekroczyć "prędkości pieszego"
.
Ponadto ustalono, że z pojazdów mogą korzystać tylko osoby powyżej 12. roku życia. Kierujący musi mieć obowiązkowo
kamizelkę odblaskową oraz kask
. Pojazdy powinny być też wyposażone w system hamulcowy, sygnał dźwiękowy oraz światła pozycyjne.
Dodatkowo w dużych miastach wprowadzono przepisy w zaostrzonej wersji. W Paryżu, gdzie liczba elektrycznych hulajnóg przekroczyła już 15 tysięcy obowiązuje k
ategoryczny zakaz parkowania ich na chodnikach
oraz przekraczania prędkości 20 km/h.
Wprowadzono także system kar. Przyłapani na jeździe po chodniku zapłacą
135 euro
. Recydywiści, zależnie od przypadku, mogą zapłacić mandaty w wysokości od
1,5 do 3 tysięcy euro
.