Portal Wirtualne Media przeanalizował dane Nielsen Audience Measurement dotyczące oglądalności telewizji w Polsce. Okazuje się, że w 2021 roku spędziliśmy przed telewizorem średnio 4 godziny, 6 minut i 34 sekundy, czyli
o 14 minut i 24 sekundy mniej
niż w 2020 roku. To najniższy wynik od 2012 roku.
- Spada średni czas jaki spędzamy przed telewizorami i to praktycznie
we wszystkich przedziałach wiekowych
. Taki trend oznacza, że udziałowo zyskują lub przynajmniej najmniej tracą nadawcy oglądani w większym stopniu przez telewizyjnych heavy userów czyli
osoby powyżej 50 roku życia
. Nie bez powodu od przyszłego roku część nadawców będzie sprzedawała widownię dla szerszych niż do tej pory grup docelowych - skomentował
Maciej Niepsuj
, buying director w MullenLowe MediaHub.
Najpopularniejszą stacją telewizyjną w ubiegłym roku była TVP1
z średnim dobowym udziałem na poziomie 9,76%. Drugie miejsce zajął Polsat z 8,19%, a trzecie - TVP2 z 7,86%. TVN był na czwartym miejscu (stacja miała 7,33% udziału).
Wyraźne spadki odnotowały
najpopularniejsze stacje informacyjne
: TVN24 (4,95% w dół o 7,65% względem 2020 roku), TVP Info (3,99%, w dół o 17,22% i Polsat News (1,77%, w dół o 12,81%).
TVN został liderem w grupie wiekowej 16-49 lat z udziałem 9,83%. Na drugim miejscu uplasował się Polsat z 9,77% udziału, a na trzecim - TVP1 z 5,94%. Natomiast grupa 16-59 lat najchętniej oglądała Polsat (9,69% udziału), TVN (8,78%) i TVP1 (6,62%)
Wśród 10 najchętniej oglądanych audycji, 8 z nich zajęły transmisje sportowe. Cała "topka" należy do TVP1 i TVP2. Lubimy także oglądać produkcje Telewizji Polskiej - pierwsze miejsca serialowego zestawienia zajęły
M jak Miłość
,
Na dobre i na złe
oraz
Stulecie Winnych
. Rozrywka z kolei została zdominowana przez
Rolnik szuka żony
,
Sanatorium Miłości
i
The Voice Senior
(program finałowy).