20 grudnia o 11:18 nadawanie zakończyła stacja TVP Info, która ściągała przed telewizory średnio 0,87 proc. Polaków. Skorzystała na tym Telewizja Republika, która według danych Nielsen Audience Measurement tego dnia przyciągnęła rekordowe 2,61 proc. widzów.
29 grudnia o 19:30 wznowiono nadawanie stacji informacyjnej. Okazuje się, że od tego dnia do 1 stycznia TVP Info śledziło średnio 68,1 tysiąca widzów w ujęciu całodobowym, co przełożyło się na
0,96 proc. udziału
w rynku telewizyjnym. Z kolei w okresie od 1 stycznia do 19 grudnia 2023 roku publiczny nadawca notował udział na poziomie 5,08 proc. To oznacza, że
oglądalność spadła o 81 proc.
Z kolei w tym samym czasie (29.12 - 1.01) Telewizja Republika notowała oglądalność na poziomie 2,41 proc., co uplasowało ją na drugim miejscu rankingu popularności stacji newsowych. Pierwsze miejsce zajęło TVN24 z wynikiem 5,23 proc. Podium zamyka Polsat News z oglądalnością 2,04 proc.
Telewizja Republika oraz wPolsce.pl krytycznie relacjonują przebieg zmian w Telewizji Polskiej. Podobne treści realizuje TV Trwam, jednak Nielsen Audience Measurement nie udostępnia wyników stacji Tadeusza Rydzyka.