fot. Twitter/UM Krakowa
W piątek na krakowskim rynku Netflix postawił
maskę Salvadora Dalego
, promującą trzeci sezon serialu
Dom z papieru
. Instalacja stanęła obok rzeźby-głowy Erosa bendato Igora Mitoraja.
Jak się okazało, Netflix za reklamę zapłacił tylko
274 złote
, ponieważ władze miasta nie wiedziały, że to reklama. Jak poinformował urząd miasta, opłata została naliczona za udostępnienie nieruchomości na Rynku Głównym pod
umieszczenie rzeźby
w okresie od 19 lipca do 5 sierpnia.
Rzecznik prasowy urzędu, Dariusz Nowak tłumaczy, że z dokumentów złożonych przez Netflix wynikało, że będzie to rzeźba a nie reklama. W związku z tym zapowiedziano
"kontrolę instalacji"
. Jeśli urzędnicy uznają, że jest to reklama, zostanie naliczona dodatkowa opłata.
Netflix twierdzi z kolei, że krakowski urząd otrzymał wszystkie informacje dotyczące instalacji i celu, jakiemu ma ona służyć. Firma zapowiedziała też, że
pokryje dodatkowe koszty
, które mogą naliczyć urzędnicy.
Trzeci sezon Domu z papieru pojawił się na Netflixie w piątek. Sukces poprzednich części sprawił, że serial był najczęściej oglądaną produkcją nieanglojęzyczną na platformie. W Krakowie, oprócz maski Dalego, pojawił się także mural reklamujący serię.