Logo
  • DONALD
  • DOLCE&GABBANA OSKARŻENI O RASIZM PRZEZ CHIŃCZYKÓW. MUSIELI ODWOŁAĆ POKAZ

Dolce&Gabbana oskarżeni o rasizm przez Chińczyków. Musieli odwołać pokaz

24.11.2018, 07:00
Domenico Dolce
i
Stefano Gabbana
zdecydowali się
odwołać pokaz nowej kolekcji
, który miał odbyć się
w Chinach
. Projektanci promowali go
kontrowersyjnymi filmikami, po których Chińczycy zaczęli wzywać do bojkotu marki
.
Aby wypromować show w Szanghaju, Włosi umieścili w mediach społecznościowych trzy spoty. Przedstawiały one
modelkę, która próbowała jeść makarony i pizzę pałeczkami
. Do tego chiński narrator miał źle wypowiadać nazwę marki.
Chińczycy uznali, że jest to
wyśmiewanie się z ich kultury
oraz tego, w jaki sposób mówią i wezwali, by
marka usunęła filmy ze swoich kanałów
 
W sieci pojawiły się też
screeny rozmów
, w których Stefano Gabbana miał
formułować obraźliwe dla Chińczyków komentarze
.
Projektant twierdzi, że
jego konto zostało zhakowane
i to nie on prowadził takie konwersacje. 
 
Na profilu marki pojawiło się oświadczenie, w którym projektanci
przepraszają za skandal
, a na YouTube wideo, w którym próbują wyjaśnić sytuację i zapewniają, że
"kochają Chiny"
.
 
"
Nie kochacie Chin, kochacie pieniądze"
- napisała na Instagramie modelka, która miała wystąpić w szanghajskim pokazie. 

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »

Źródła:

2. #DGlovesChina ? More like #DGdesperateforthatChineseRMB lol. In a bid to further appeal to luxury's covetable Chinese consumers, @dolcegabbana released some hella offensive "instructional" videos on the usage of chopsticks. Pandering at it's finest, but taken up a notch by painting their target demographic as a tired and false stereotype of a people lacking refinement/culture to understand how to eat foreign foods and an over-the-top embellishment of cliché ambient music, comical pronunciations of foreign names/words, and Chinese subtitles (English added by us), which begs the question-who is this video actually for? It attempts to target China, but instead mocks them with a parodied vision of what modern China is not...a gag for amusement. Dolce & Gabbana have already removed the videos from their Chinese social media channels, but not Instagram. Stefano Gabbana has been on a much-needed social media cleanse (up until November 2nd), so maybe he kept himself busy by meddling w...https://www.instagram.com/p/BqXYtsZl6D5/
Pokaż więcej (7)
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA