fot. Pxhere
Łódzcy uczeni
opublikowali raport dotyczący rozwoju technologii i związanych z nimi wyzwań etycznych. Wynika z niego, że
kobiety korzystają z nowych technologii chętniej niż mężczyźni
.
Jak informuje PAP, Polki wyprzedzają Polaków pod względem robienia zakupów w sieci (
88%
vs
82%
), korzystania z bankowości internetowej (
82%
vs
76%
), komunikatorów (
83%
vs
74%
) i mediów społecznościowych (
85%
vs
69%
).
Mężczyźni wyprzedzają kobiety tylko pod względem
korzystania z GPS
. Jednocześnie Polacy częściej niż Polki twierdzą, że
znają się na nowych technologiach
. Ponad 2 razy więcej mężczyzn niż kobiet zadeklarowało znajomość tematów 5G, sztucznej inteligencji, pojazdów autonomicznych i robotyzacji.
Kobiety, choć wyprzedzają mężczyzn pod względem realnego korzystania z nowych technologii, o wiele częściej
wyrażały związane z nimi obawy
. Lęk budzą kwestie zarządzania danych, fake newsów i technologii wszczepiania chipów.
- Kobiety w Polsce znają się lepiej niż mężczyźni na nowych technologiach i chętniej z nich korzystają. Są też
bardziej niezależne w kwestii wyborów moralnych i bardziej polegają na swoim sumieniu niż męska część społeczeństwa
. Mężczyźni z kolei chętniej deklarują, że na czymś się znają - podsumował w rozmowie z PAP rzecznik Uniwersytetu Łódzkiego,
Paweł Śpiechowicz
.
Raport
Digital Ethics - polscy konsumenci wobec wyzwań etycznych związanych z rozwojem technologii
został przygotowany przez
Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
we współpracy z Orange Polska.