Press-Service Monitoring Mediów na zlecenie serwisu Wirtualne Media przeprowadził
analizę mediów
w związku z artykułami
dotyczącymi raportu C40 Cities
z 2019 roku i tego, że prezydent Warszawy rzekomo miałby
zakazać jedzenia mięsa
. Z danych Press-Service Monitoring Mediów wynika, że od
14 lutego do 10 marca
na temat "robaków Trzaskowskiego" ukazały się w mediach tradycyjnych
2543 publikacje.
Najwięcej pojawiło się 20 lutego, kiedy szeroko komentowane było oświadczenie rzecznika rządu o C40 Cities. W tygodniu od 27 lutego do 5 marca pojawiły się 734 materiały.
Jak podają Wirtualne Media,
56 procent publikacji miało wydźwięk negatywny.
Pozostałe były głównie neutralne. W analizowanym okresie 187 publikacji na ten temat stworzyło TVP Info:
"Udział wydźwięku negatywnego jest bardzo zbliżony do udziału
mediów prawicowych/rządowych
w przekazie. Patrząc na ich dotarcie, to wygenerowały aż
61 procent przekazu
. Potwierdza to lista mediów najaktywniejszych w tym temacie" - podaje PSMM Monitoring & More.
Co więcej, 35 procent informacji na temat Rafała Trzaskowskiego dotyczyło tego, że rzekomo miałby on zabronić jedzenia mięsa:
- Warto zauważyć, że w analizowanym okresie aż 35 procent wszystkich informacji w mediach tradycyjnych (prasa, www, radio, TV) na temat Rafała Trzaskowskiego dotyczyło insynuacji, że zabroni Polakom jedzenia mięsa. Warto przypomnieć, że w badanym okresie do Polski przyjechał prezydent USA Joe Biden, który spotkał się m.in. z Rafałem Trzaskowskim. Niezależnie od tego ile czasu ta rozmowa trwała (są różne wersje), to Trzaskowski w kontekście spotkania z Bidenem pojawił się 10 razy rzadziej niż w kontekście raportu C40 Cities - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Tomasz Lubieniecki, kierownik działu raportów medialnych PSMM Monitoring & More.
Firma zajmująca się analizą mediów zbadała także sytuację w
mediach społecznościowych
. Okazuje się, że na temat raportu C40 Cities i "robaków Trzaskowskiego" powstało 52530 postów/wideo i komentarzy. Najwięcej na Facebooku - 27789), YouTube - 18151 i Twitterze - 5905.
Topowym materiałem na Facebooku było
wideo TVP Szczecin
pod tytułem "Robaki zamiast mięsa, 3 sztuki odzieży rocznie. Przyszłość w "zielonych" barwach".