PKO Bank Polski
mimo wielu głosów krytyki zdecydował się rozszerzyć testowanie
sensorów kontrolujących uśmiechy pracowników.
Przy użyciu sprzętu opracowanego przez startup Quantum CX z Gdyni bank chce sprawdzać, czy i pracownicy i klienci się uśmiechają. Zachętą do testów kontrowersyjnej technologii ma być
"pomoc charytatywna"
-
każdy wykryty uśmiech to 1 grosz przekazany na szczytny cel.
Podobno też udział w programie jest dobrowolny, ale już teraz program testowany jest w
16 placówkach. Bierze w nim udział 100
doradców klienta.
Jak doniósł jeden z naszych czytelników, wprowadzono
system nagród.
Pracownicy, uśmiechając się, zbierają punkty, które mogą potem wymienić na nagrody. Niestety, systemem zainteresował się też bankowy dział obsługi telefonicznej, argumentując, że "
uśmiech poprawia także jakość obsługi klienta przez telefon".
Krytycy
ostrzegają, że program
zamiast wprowadzać naturalną i przyjemną atmosferę
, może to prowadzić do n
apięcia zarówno u pracowników, jak i klientów
My, ku przestrodze, przypomnimy
LipDUB Orange Polska
, jedno z najdłuższych i
najbardziej żenujących nagrań tego typu, nagrane w celu pokazania rodzinnej atmosfery w pracy.
O ile nam wiadomo, wciąż nikt nie odpowiedział za to
bestialstwo: