Portal Wirtualne Media podał, że kampania "Chronimy rodziny, obniżamy podatki" promująca Rządową Tarczę Antyinflacyjną kosztowała
7,1 miliona zł
. Reklama objęła telewizję, radio, prasę, internet oraz outdoor.
Kampania wystartowała pod koniec 2021 roku. Spoty radiowe i telewizyjne były emitowane od 21 grudnia 2021 roku do końca stycznia 2022 roku. W tym samym okresie reklama pojawiła się na 650 tablicach reklamowych w całej Polsce.
"Kampania społeczna pokaże, jak wprowadzone obniżki podatków oraz dodatek osłonowy
wpłyną pozytywnie na sytuację finansową Polaków
" - podkreślono w komunikacie.
Koszty kampanii zostały ujawnione dzięki złożonej do Kancelarii Prezesa Rady Ministerów Interpelacji posłów: Konrada Frysztaka, Michała Krawczyka, Aleksandra Miszalskiego, Aleksandry Gajewskej oraz Magdaleny Łośko. Budżet kampanii objął okres od 9 grudnia 2021 roku do 8 lutego bieżącego roku.
Z odpowiedzi Jarosława Wenderlicha, podsekretarza stanu w KPRM, wynika, że na emisję spotów radiowych i telewizyjnych wydano 5 296 268,23 zł, a
sama produkcja reklam kosztowała 349 850,60
zł. Dodatkowo koszt 97 publikacji w prasie wyniósł 338 820,72 zł, a za 663 tablice informacyjne na outdoorze zapłacono 1 069 453 zł.
- Wszystkie zamówienia realizowane były zgodnie z procedurami obowiązującymi w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, a także zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa - dodał Wenderlich.