Z okazji trwającego Miesiąca Dumy firma jubilerska YES zainicjowała kampanię, w ramach której zapowiedziała, że
rozda obrączki ślubne pierwszym 10 parom jednopłciowym
, które zalegalizują w Polsce swój związek.
Zgodnie z założeniem każda osoba, która w czerwcu kupi pierścionek zaręczynowy, może otrzymać obrączki w prezencie. Jednak stanie się to, dopiero gdy związki partnerskie zostaną zalegalizowane. Klienci muszą wrzucić na Instagram zdjęcie z zaręczyn z opisem #YESforLove. Regulamin akcji zakładał, że nagrody będą ważne do 2027 roku.
Kampania wywołała jednak falę nieprzychylnych komentarzy. Internauci zarzucają marce, że
żeruje na sytuacji osób LGBT
.
YES wyjaśniło, że akcja jest jedynie pretekstem do dyskusji o równości małżeńskiej w Polsce oraz zapewniło, że ich działania nie są nastawione na zysk. Najwyraźniej próby ratowania sytuacji nie przekonały oburzonych internautów, dlatego firma zdecydowała, że
zakończy kampanię
.
"W odpowiedzi na liczne negatywne komentarze pod jej adresem, zdecydowaliśmy się z niej zrezygnować.
Popełniliśmy błąd. Przepraszamy.
Zrozumieliśmy, dlaczego wielu z Was poczuło się źle z naszą komunikacją. Na pewno w niewłaściwy sposób sformułowaliśmy regulamin. Zdajemy sobie również sprawę z powagi tematu, jakim jest zmiana prawa na bardziej równościowe. Będziemy bardziej uważni na Wasz głos i opinie, a także zapewniamy, że tak jak do tej pory, pozostajemy sojusznikami społeczności LGBTQ+" - czytamy w oświadczeniu opublikowanym na Instagramie.
Wygląda na to, że użytkownicy serwisu nie przyjęli ciepło przeprosin marki.