Z najnowszej edycji badania Current Consumer Mood przeprowadzonego przez GfK wynika, że aż
59 proc. respondentów spodziewa się pogorszenia sytuacji gospodarczej
naszego kraju w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
Mimo negatywnych nastrojów, aż
28 proc. Polaków nie planuje oszczędzać na odzieży czy obuwiu
, 23 proc. na podróżach, a 19 proc. nie chce rezygnować z wydatków związanych z subskrypcją platform streamingowych oferujących muzykę, filmy, seriale i audiobooki.
Kobiety wciąż chcą korzystać z usług kosmetyczek (21 proc.) czy kupować nowe kosmetyki (23 proc.), a mężczyźni chętnie wydadzą pieniądze na wyjścia do kina i teatru (21 proc.) oraz zakup gadżetów elektronicznych (16 proc.).
Z kolei
50 proc. badanych deklaruje wydatki na wyjazd urlopowo-wakacyjny
. To o 12 punktów procentowych więcej niż w grudniowym badaniu Current Consumer Mood.
- Obecna sytuacja gospodarcza wymusiła na polskich konsumentach przemodelowanie dotychczasowego stylu życia. Za nasze pensje kupimy znacznie mniej niż jeszcze rok, czy dwa lata temu. Dlatego ściśle kontrolujemy wydatki i w większości przypadków rezygnujemy z produktów i usług, które nie są niezbędne. Są jednak obszary, w których bez względu na ogólną strategię oszczędzania wciąż będziemy zostawiać pieniądze, by sprawić sobie odrobinę przyjemności i zapewnić rozrywkę. To niezwykle ważne w tych trudnych i przepełnionych niepokojem czasach - skomentowała Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK.