Logo
  • DONALD
  • LEGO IDZIE Z DUCHEM CZASU I BĘDZIE WALCZYŁO ZE STEREOTYPAMI PŁCIOWYMI W SWOIM ZABAWKACH

Lego idzie z duchem czasu i będzie walczyło ze stereotypami płciowymi w swoim zabawkach

11.10.2021, 13:00
fot. Flickr
Firma
Lego
ogłosiła, że będzie pracować nad
usunięciem stereotypów związanych z płcią ze swoich zabawek
po tym, jak globalne badanie, które zleciła firma, wykazało szkodliwe uprzedzenia związane z zabawkami dla najmłodszych.
Z badania wynika, że
71 procent badanych chłopców obawiało się, że będą wyśmiewani
, jeśli będą bawić się zabawkami, które określili jako "zabawki dla dziewczynek" - obawy te podzielali również ich rodzice.
- Rodzice bardziej martwią się tym, że ich synowie doświadczą dokuczania za zabawę zabawkami związanymi z inną płcią niż na odwrót - powiedziała Madeline Di Nonno, dyrektor naczelna Geena Davis Institute on Gender in Media, który przeprowadził badania.
- Zachowania związane z mężczyznami są wyżej cenione w społeczeństwie.
Dopóki społeczeństwo nie uzna, że zachowania i działania typowo kojarzone z kobietami są równie cenne lub ważne, rodzice i dzieci będą nieśmiało je przyjmować
- dodała.
Badanie wykazało, że rodzice zachęcali synów do uprawiania sportu, zaś swoim córkom proponowali taniec, strojenie się (dziewczęta były pięciokrotnie częściej zachęcane do tych zajęć niż chłopcy) lub pieczenie (trzykrotnie częściej zachęcano do tego dziewczynki).
- Te spostrzeżenia podkreślają, jak bardzo na całym świecie zakorzenione są uprzedzenia związane z płcią - stwierdziła Davis.
Duński producent zabawek zlecił przygotowanie raportu z okazji obchodzonego w dziś przez ONZ
Międzynarodowego Dnia Dziewczynki
. Przebadano w nim prawie 7000 rodziców i dzieci w wieku od sześciu do 14 lat z Chin, Czech, Japonii, Polski, Rosji, Wielkiej Brytanii i USA.
- Ciężko pracujemy, aby Lego było bardziej inkluzywne - powiedziała Julia Goldin, dyrektor ds. produktu i marketingu w Lego Group.
Od początku 2021 roku Geena Davis Institute przeprowadza audyt Lego i konsultacje, aby "zająć się uprzedzeniami płciowymi i szkodliwymi stereotypami". Firma już obiecała usunąć uprzedzenia płciowe ze swoich zabawek.
- Tradycyjnie Lego było dostępne dla większej liczby chłopców, ale produkty takie jak Lego Dots (artystyczna linia rzemieślnicza) lub Lego City Wildlife Rescue Camp zostały specjalnie zaprojektowane, aby spodobać się chłopcom i dziewczętom - dodała Goldin
Warto przypomnieć, że w 2012 roku w Wielkiej Brytanii zainicjowano kampanię "
Let Toys Be Toys
", która miała wywrzeć presję na marki dziecięce, by  te rozszerzyły swój marketing i uwzględniły  w nim obie płci, tak aby żaden chłopiec ani dziewczynka nie myśleli, że bawią się "niewłaściwą zabawką".
Postępy akcji są jednak powolne. Raport Fawcett Society z 2020 roku pokazał, jak stereotypy i segregacja zabawek według płci napędza kryzys zdrowia psychicznego wśród młodych ludzi i ogranicza postrzegane wybory zawodowe.
The Guardian podaje, że Instytut Geeny Davis na podstawie badań odkrył, że rodzice  dzieci obu płci oceniali chłopców, jako "bardziej kreatywnych", sześciokrotnie częściej myśleli o naukowcach i sportowcach jako o mężczyznach niż kobietach, a ponad ośmiokrotnie częściej myśleli o inżynierach jako o mężczyznach.
Zobacz też:

Hej, przypominamy tylko:

1. Szanujemy nawet ostrą dyskusję i wolność słowa, ale nie agresję. Przemocowe treści będą usuwane.

2. W komentarzach można swobodnie używać embedów z mediów społecznościowych.

3. Polecamy założenie konta, dzięki temu możesz zobaczyć wszystkie swoje dyskusje w jednym miejscu i dodać coś (👉 Sortownia), co trafi na stronę główną.

4. Jeżeli chcesz Donalda bez reklam, dołącz do naszych patronów: https://patronite.pl/donaldpl

STRONA GŁÓWNA »
NAJLEPSZE KOMENTARZE TYGODNIA