Saxs Persson przez lata nadzorował tworzenie Minecrafta, teraz w Epic Games odpowiada za rozwój gry Fortnite oraz nowego projektu -
Lego Fortnite
. W rozmowie z portalem TechCrunch wyjaśnił, że kolejne produkcje z serii Fortnite mają przyciągnąć nowych graczy, którzy nie są zainteresowani klasycznym Battle Royale.
- Trzy ogłoszone przez nas gry, Lego Fortnite, Rocket Racing i Fortnite Festival, mają różne cele: rozszerzenie zestawu narzędzi w określonym kierunku, ale także przyciągnięcie nowych graczy, którzy powiedzą: "ach, Fortnite to nie tylko Battle Royale". Naprawdę, musimy ich tylko przekonać do zainstalowania 54 gigabajtów - wyjaśnił.
Dalej wskazał, że Lego Fortnite jest pionierem w zakresie wielu narzędzi proceduralnych. Ponadto świat, w którym znajdą się gracze jest
20 razy większy
niż ten znany z klasycznej rozgrywki. Gra ma łączyć gatunki i rozgrywki znane z innych popularnych produkcji, takich jak Animal Crossing, Minecraft czy Stardew Valley.
- Model wewnętrzny był taki, że
Fortnite to płótno, a Lego to farba
. Zasadniczo wszystko, czego dotkniesz, staje się Lego podczas gry, a im więcej grasz, tym bardziej świat staje się Lego - tłumaczył.
Epic Games we współpracy z Lego i Międzynarodową Koalicją ds. Klasyfikacji Wieku (IARC) wprowadzili nowy system oceniania, który usprawni
kontrolę rodzicielską
. Dzięki niemu rodzice nie będą musieli zabraniać gier, jednocześnie mając pełną kontrolę nad treściami, które będą przyswajać ich dzieci.