Polski Ład
to sztandarowy
projekt PiS i rządu Mateusza Morawieckiego
. Reformę wprowadzono na początku roku, jednak okazało się, że w przepisach jest
masa błędów
, które spowodowały chaos legislacyjny. W ciągu kilku tygodni od rozpoczęcia obowiązywania przepisów wprowadzono w nich setki zmian, po czym ostatecznie odrzucono projekt.
Prawo i Sprawiedliwość i rząd Morawieckiego promowały swoje propozycje zawarte w Polskim Ładzie. Senator Krzysztof Brejza zwrócił się z pytaniem o wydatki na
reklamę Polskiego Ładu
. Okazuje się, że w łącznie wydano na nie aż
15,5 mln złotych.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów wydała - 0,5 mln zł, jednak unika odpowiedzi netto czy brutto. Ministerstwo Finansów 10 mln zł netto, zaś Bank Gospodarstwa Krajowego 5 mln zł netto.
"Reklama porzuconego dziś Polskiego Ładu - przepalili na nią kilkanaście (a może i więcej) milionów złotych. Nie swoich, PiSowskich, tylko pieniędzy obywateli. Obywateli zmierzających się z drożyzną, kryzysem. Obywateli szanujących każdą złotówkę" - skomentował polityk.
Wczoraj rzecznik rządu Piotr Muller zapytany o wydatki na kampanię informacyjną przekonywał, że przy tak dużych reformach, jest to norma:
- Gdyby takiej kampanii nie było, byłby zarzut, że Polacy nie wiedzą nic o dużych zmianach podatkowych. I teraz tak samo zarzut próbuje konstruować opozycja za to, że zrobiliśmy taką kampanię - mówił Piotr Müller.
-
Jak robimy kampanie społeczne, to jest źle, a jak nie robimy, to też jest źle
- dodał.