W środę odbył się protest mediów
przeciwko podatkom od reklam.
W telewizji i w stacjach radiowych, które brały udział w proteście pojawił się specjalny komunikat:
Do akcji dołączyły nawet tytuły
Polski Press
:
Telewizja Polska przygotowała swoją odpowiedź na akcję "Media bez wyboru":
Okazuje się, że na proteście skorzystać miała
Telewizja Republika
. Jak poinformował
Tomasz Sakiewicz
, wiceprezes TV Republika i naczelny
Gazety Polskiej:
"Chciałem podziękować organizatorom wczorajszego strajku: dwukrotny wzrost oglądalności TV Republika w grupie ogólnej i siedmiokrotny w grupie komercyjnej".
Komentujący złośliwie przypominają o wyjątkowo niskiej oglądalności telewizji Sakiewicza w związku z czym dwukrotny wzrost wciąż oznacza znikomy udział w rynku:
Republika mimo protestu i tak miała mieć mniejszą oglądalność od TVN-u: