fot. Twitter
Portal Wirtualne Media dowiedział się, że
międzynarodowa akcja informacyjna "Stop Russia Now"
Banku Gospodarstwa Krajowego
kosztowała ponad 23,1 mln brutto
. Kampania zainicjowana przez Mateusza Morawieckiego objęła mobilne billboardy w Polsce, Niemczech, Holandii, Belgii, Francji, Włoszech, Austrii, Węgrzech, Grecji i Bułgarii.
- Spotykamy się tutaj, aby zainicjować akcję specjalną, która ma budzić sumienia. Bo Władimir Putin przygotował specjalną operację zbrodni wojennych i ludobójstwa. To, co się dzieje na ulicach ukraińskich miast, wstrząsa naszym sumieniem, ale zbyt krótko. Zbyt szybko nasi partnerzy w Europie Zachodniej i Europie Południowej chcieliby wrócić w koleiny normalności - powiedział premier podczas kwietniowej konferencji prasowej.
Kampania została zrealizowana przez Fundację Instytut Badań Rynkowych i Społecznych oraz Tak Bardzo Group. Jej głównym celem było doinformowanie opinii publicznej na świecie o konsekwencjach inwazji Rosji na Ukrainę.
Rzeczniczka prasowa BGK Anna Czyż poinformowała Wirtualne Media o szczegółach akcji informacyjnej. Wyjaśniła, że działania Polski wpisują się w kampanię prowadzoną przez ukraińskie władze, które nawołują społeczność międzynarodową do udzielenia wsparcia w walce z agresorem.
- Przekazy polskiej kampanii skupiają się w szczególności na
kryzysie humanitarnym oraz wyzwaniach związanych z falą uchodźców
przybywających z Ukrainy do Polski i do innych krajów. W wyniku agresji Rosji na Ukrainę codziennie śmierć ponoszą cywile, a miliony obywateli Ukrainy musiały uciekać przed konfliktem zbrojnym - tłumaczyła.
Przekazała, że BGK wraz z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów wyłonił wykonawców kampanii zachowując tryb konkurencyjny. Jej dotychczasowy koszt wyniósł 23 138 220 zł brutto. Fundacja Instytut Badań Rynkowych i Społecznych wykonała badania opinii publicznej w cenie 2 878 20 zł (bez VAT). Z kolei firma Tak Bardzo Group za zlecenie otrzymała 18 577 560,97 zł (bez VAT).
- Akcja została dostrzeżona nie tylko w krajach, w których miała miejsce i przełożyła się na
202 publikacje internetowe
w mediach na całym świecie. Kampania wywołała również zaangażowanie jej odbiorców, ponad 7,7 mln użytkowników odwiedziło stronę internetową akcji podczas jej trwania - dodała Czyż.