Szef portalu Antyweb.pl przyjrzał się
kondycji portalu SwipeTo.pl,
uruchomionego w zeszłym roku przez
TVP
i skierowanego do młodzieży. Grzegorz Marczak stawia tezę, że serwis "umiera", a na dowód przytacza statystyki dotyczące zarówno samej strony, jak i mediów społecznościowych SwipeTo.
Portal uruchomiono w
październiku
zeszłego roku, reklamując SwipeTo jao nowoczesną platformę skierowaną do generacji Z i pokolenia Y. Prace nad serwisem trwały dwa lata. Na stronie znajdować się miały nie tylko artykuły i materiały wideo dotyczące aktualności, gier, seriali, sztuki czy muzyki, ale również podcasty. SwipeTo zaangażowało również do współpracy artystów i influencerów.
Grzegorz Marczak
, szef Antyweb.pl uważa, że serwis
"po niecałym roku umiera"
.
"Przypomniałem sobie dziś, że przecież TVP w październiku 2022 roku odpaliło SwipeTo. No to sprawdziłem, jak mu idzie dzisiaj: w Mediapanelu ich nie widzę, SimilarWeb pokazuje ok 34k wizyt -czyli to może być błąd statystyczny. Na
Facebooku
mają 864 obserwujących, na
Instagramie
ponad 2000 obserwujących, na
TikTok
ok. ponad 9000 obserwujących. Autorzy tworzą 5-6 tekstów dziennie i to jest śmiesznie mało kiedy chce się pokrywać takie kategorie jak : sport, muzyka, gry, lifestyle. Nie wiem, kto tym zarządza, ale chyba ktoś, kto ma niewielkie pojęcie o tym jak działa w dzisiejszych czasach internet, Google i platformy dostarczające ruch. Zresztą atakowanie tak mocno bronionych przez portale segmentów tematycznych bez jakiegoś pomysłu to samobój" - pisze.
"Pytanie najważniejsze! Ile to wszystko nas podatników do tej pory kosztowało?"
- zastanawia się.
Telewizja Polska od początku odmawiała informacji, ile kosztowało uruchomienie serwisu. Pytała o to m.in. posłanka KO Aleksandra Gajewska,
TVP zasłoniła się jednak "tajemnicą przedsiębiorstwa".
W komentarzach pod postem Marczaka przypomniano natomiast, że według informacji Kantar na samą promocję SwipeTo wydano 2,7 mln zł.