Agencja
Wavemaker
przeprowadziła badanie dotyczące
postrzegania swojej pracy przez pracowników agencji kreatywnyc
h. Z raportu wynika, że przedstawiciele branży marketingowej częściej niż inni uważają, że
ich praca kłóci się z ich przekonaniami
.
Jak informuje serwis Wirtualne Media, marketerzy i pracownicy agencji marketingowych uważają swoją pracę za
ciekawą i nobilitującą
. Jednocześnie nie mają poczucia, że ich działanie ma pozytywny wpływ na innych.
Niemal
30%
reprezentantów branży twierdzi, że ich praca
kłóci się z ich sumieniem lub przekonaniami
. Średnia dla innych branż wynosi
2 razy mniej, bo 14%
.
20%
pracowników branży marketingowej ma przekonanie, że ich praca ma
pozytywny wpływ na innych
. W przypadku innych branż średnia wynosi ponad
2 razy więcej, bo 43%
.
- Jeśli poczucie sensu, poczucie pozytywnego wpływu oraz zgodę z przekonaniami potraktować jako składowe wiary w to, co się robi,
mamy podstawy, by mówić o kryzysie wiary w marketing wśród marketingowców
- powiedział w rozmowie z serwisem autor badania,
Maciej Kawka
.
Zdaniem eksperta, kryzys wiary wśród marketingowców wynika z wielu czynników, takich jak
nierzetelne teorie marketingowe, spadek renomy i wymiar etyczny pracy
.
- Mówi się dziś wiele choćby o sposobie pozyskiwania i wykorzystania danych w marketingu, cyfrowemu poprawianiu zdjęć kobiet, straszeniu konsumentów w reklamach. To wszystko powoduje, że pracownicy branży, a w szczególności - jak pokazało badanie - zatrudnieni w agencjach kreatywnych,
nabierają wątpliwości co do sensu swoich poczynań zawodowych
- podsumowuje Kawka.