TikTok
ogłosił właśnie, że przygotowuje się do uruchomienia nowej usługi, tym razem w branży gastronomicznej.
TikTok Kitchen
ma być siecią restauracji oferujących
jedzenie wyłącznie na dowóz
. Menu ma
bazować na viralowych filmikach z aplikacji
i zmieniać się co kwartał.
Filmiki z przepisami kulinarnymi zyskują na TikToku rekordową oglądalność. Jednym z najpopularniejszych jest np.
makaron z pieczoną fetą
, który odtwarzają na swoich kontach najpopularniejsi influencerzy. Google podało, że był to
najczęściej wyszukiwany przepis
w 2021 roku. Teraz
"baked feta pasta"
ma znaleźć się w menu sieci TikTok Kitchen obok innych popularnych dań: m.in.
smash burgerów, corn ribs i pasta chips
.
Według planów TikTok Kitchen pojawi się najpierw w
Stanach Zjednoczonych
, do marca ma powstać tam pierwsze 300 punktów sieci, a do końca 2022 roku - 1000 restauracji. Jedzenie będzie dowozić Grubhub, aplikacja do zamawiania na wynos.
TikTok zapowiada, że menu będzie aktualizowane co kwartał, niewykluczone jednak, że niektóre pozycje zostaną na stałe. Część dochodu z restauracji TikTok przeznaczy na wsparcie twórców, przede wszystkim
autorów viralowych dań,
ale również innych, którzy "inspirują społeczność" zgodnie z misją aplikacji.