Twitter
zablokował
kampanię społeczną francuskiego rządu
, zachęcającą do rejestrowania się w spisach wyborców przez wyborami do Parlamentu Europejskiego. Firma podjęła taką decyzję
powołując się na nowe francuskie prawo,
którego celem jest
walka z fake newsami.
Przedstawiciele Twittera uważali, że publikując kampanię społeczną mogą naruszyć nowe prawo, które wymaga, by kampanie reklamowe prowadzone w Internecie były opatrzone informacją, kto je wykupił i za ile.
Przedstawiciele Rządowej Agencji Informacyjnej powiedzieli w rozmowie z AFP, że
Twitter nie wie, jak zapewnić sprawiedliwą, przejrzystą i transparentną informację o tym, kto wykupił reklamę.
W związku z tym zdecydował się na politykę restrykcji.
Według agencji AFP Rządowa Agencja Informacyjna, która koordynowała kampanię
"#Ouijevote",
planowała zapłacić za sponsorowane tweety. Argumentowano też, że reklamy te były informacją publiczną sponsorowaną z budżetu państwa.