Prostracja
to youtuberka, która najczęściej wytyka błędy innym twórcom internetowym, komentuje afery związane z influencerami czy wyśmiewa programy paradokumentalne. Tym razem jednak wzięła na tapet SHEIN i zaapelowała, żeby
przestać promować markę
.
W filmie pt.
Dlaczego nie kupuję w SHEIN?
wylicza całą masę wad tego brandu fast fashion, który nawet na tle konkurencji wypada wyjątkowo "fast". Prostracja podkreśla, że H&M czy Zara potrzebują około trzech tygodni na wypuszczenie nowego produktu,
SHEIN wystarczy od 5 do 7 dni
.
- Dotarłam do informacji w jednym ze źródeł, że
w pracowniach SHEIN nie są zachowane podstawowe zasady BHP
. Korytarze zawalone są torbami tak, że utrudnione jest poruszanie się po nich. Nie ma wyjść awaryjnych, a na piętrze okna są zaryglowane, co nie pozwala pracownikom na opuszczenie tej fabryki szybko np. w przypadku pożaru.
Ludzie pracują po 12 godzin
z jednym albo dwoma dniami wolnymi w ciągu miesiąca - podkreśla youtuberka.
To nie wszystko.
SHEIN masowo kradnie projekty ubrań od dużo mniejszych twórców
czy ignoruje niuanse kulturowe lub historyczne i wypuszcza do sprzedaży np.
muzułmański dywanik modlitewny jako modne akcesorium
. Marce zdarzyło się również wyprodukowanie
naszyjnika ze swastyką
.
- Chciałabym też, żeby ten film dotarł do influencerów, którzy to reklamują. Może nie mają świadomości, co promują. Wydaje mi się, że to trochę niemożliwe, bo wiele z tych rzeczy jest ogólną wiedzą, ale jeżeli to trafi do jakichś influencerów i sprawi, że chociaż jedna osoba przestanie promować to gówno, to poczuję się bardzo spełniona - tłumaczy Prostracja.